איפה הקהל שלכם נמצא?

איפה הקהל שלכם נמצא?

על מנת למקסם את מאמצי השיווק ולחלק נכון את העוגה התקציבית, חשוב ללדעת מי הקהל שלכם ואיפה הוא נמצא ברשת ובכלל. אז איך עושים את זה? 

הגדרת קהל היעד

מי הם האנשים שאמורים לצרוך את השירותים שלכם (נוער, זוגות, אימהות או כל קהל אחר)? כמובן שיכול להיות שתפנו למס’ קהלי יעד או לקהל הרחב אך חשוב להגדיר קבוצות עם מאפיינים עיקריים. השיווק לכל קבוצה אמור להתבצע אחרת, לדוגמא, העברת המסר לקהל הצעיר יהיה שונה מהמסר לקהל הבוגר.

אחרי שהגדרתם מי הם קהלי היעד שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל לכם לדעת איפה הוא נמצא, באילו רשתות חברתיות הוא פעיל, מהם האתרים שמעניינים אותו (אתרים כלכליים, אתרי מוסיקה, אתרי ספורט וכו’). לצורך העניין, יש הבדל עצום בין פלטפורמת לינקדין שמתמקדת בעיקר ביצירת קשרים עסקיים ומקצועיים לבין משתמשי אינסטגרם ש – 70% מתוכם מתחת לגיל 30.

כיום יש מספר פלטפורמות שונות לשיווק דיגיטלי, כאשר כל פלטפורמה מתאפיינת בקהלים שונים ובכלים ייחודיים לשיווק. האתגר הוא לדעת היכן הקהל שלכם נמצא ולעשות שימוש נכון בכלים של אותה פלטפורמה על מנת למקד את השיווק אל קהל היעד ולחלק נכון את תקציב הפרסום.

ערך מוסף

אז אם החלטתם אילו פלטפורמות מתאימות לעסק שלכם, תחשבו מה הערך שאתם יכולים לתת בכל פלטפורמה. כל המסרים שאתם מפרסמים צריכים להיות מותאמים לקהל היעד. לכן, הכירו את קהל היעד שלכם מקרוב. תפנו אליו בשפה שלו, הציגו לו את מה שמעניין אותי ותנו פתרון למה שמפריע לו.

מסע לקוח

הלקוחות שלכם מסתובבים ברשת, עוברים מחיפוש בגוגל, לסרטון ביוטיוב ואז בודקים מה חדש בפיד בפייסבוק. לכן חשוב לייצר מפה המתאימה למסע הדינמי של הלקוח ולהיות נוכחים לכל אורך המסע, ובכל נקודת מפגש תשדרו מסרים אחידים ומותאמים ללקוח. 

הגדרת קהלי היעד

ניתוב הפרסום לפלטפורמות שבהם הקהל שלכם נמצא

התאמת המסר למאפיינים של כל פלטפורמה ולקבוצות קהלי היעד

בואו נדבר


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


חייגו אליי דילוג לתוכן